Camilla

Mamma (Emanuel - 090903), sambo, dotter, syster, faster, matte, gudmor, vän, undersköterska/mentalskötare

En andra åsikt

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag till Nacka sjukhus för ett nytt läkarbesök.
Min ortoped här i Handen skickade ju mig vidare för att få en andra åsikt angående mins axlar.

Det var nog det snabbaste besöket jag varit med om.
Blev inropad 10 min tidigare, var där i 4 minuter och var på väg hem igen innan min egentliga tid hade börjat. 

Diagnosen ändrades inte. Ortopeden kollade hur mycket jag kan röra på mina axlar, och han kände lite själv. Men det är tydligen solklart att det är Frozen shoulder. Men han erbjöd mig operation om jag vill för att förkorta fasen där jag är stel, vilket den andra ortopeden inte gjorde.
Jag valde dock att avvakta. Jag vet ju att jag förr eller senare blir bra (även om jag troligtvis inte kommer bli helt återställd igen), så jag kommer bara tacka ja till en operation om det blir absolut nödvändigt. Om jag opereras så kommer jag få gå på väldigt starka mediciner och det blir en lång rehabilitering...

På eftermiddagen igår ringde min handläggare på FK och presenterade sig. En jättegullig kvinna som verkligen lyssnade på mig och trodde på mig. Vi kom bra överens direkt vilket känns jätteskönt. Fick veta att hon har godkänt mitt ärende, så jag blev väldigt lättad....
Kommentera inlägget här: