Camilla

Mamma (Emanuel - 090903), sambo, dotter, syster, faster, matte, gudmor, vän, undersköterska/mentalskötare

Lucia

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem efter luciafirande på Emanuels skola.
Varje år är det 2orna som håller i luciatåget, men i år skulle det inte bli något då skolan inte har kunnat rekrytera en musiklärare.
Men då ställer dom underbara lärarna i årskurs två upp och ordnar ett eget litet luciafirande.
Det blev inget luciatåg i gymnastiksalen, men en underbar liten konsert ute på skolgården. 
Dom var så duktiga så det är inte klokt.
Och jag som är så himla blödig när det gäller Emanuel och uppträdanden (som jag älskade bör jag var liten) kunde ju inte hålla tårarna tillbaka, haha!
Trodde först inte att Emanuel skulle kunna vara med. Han har varit hemma med hosta och lite feber i två dagar, och han var jätteledsen över det. Han har sett fram emot Lucia så länge...Men jag skrev till hans lärare, och hon skrev att han var jättrvälkommrn att vara med och sjunga och sen gå hem om han fortfarande var sjuk idag. Men han är tack och lov frisk igen. 

Ikväll går vi nog ner till Västerhaninge kyrka och tittar på Luciatåget. Mamma ska också med, det var Emanuels villkor för att han skulle följa med. "Går inte mormor så går inte jag!" Haha, han är verkligen mormors kille!

Igår kom granen upp. Stod i valet och kvalet om jag skulle sätta upp den igår, men eftersom Emanuel var sjuk så passade vi på. (dessutom är det ett sånt j*vla jobb att få upp den, så det är skönt om den får vara uppe ett tag ;))

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: